Samen met een medewerker van het aanmeldteam van Groeii start je met het beantwoorden van diverse vragen. Deze medewerker is alleen betrokken bij jouw aanmelding bij Groeii. 

Het is belangrijk dat we samen kijken wat jouw hulpvraag is. Hiermee bepalen we wat jouw doelen worden en hoe we jou het beste kunnen helpen. 

Hoe weten jullie wat mijn hulpvraag is?

Tijdens het startzorggesprek hebben we een vragenlijst die de medewerker van het aanmeldteam met jou en andere mensen die eventueel aanwezig zijn doorneemt. Bijvoorbeeld iemand uit jouw netwerk (ouders, verzorgers, goede vriend(in)) en een wettelijke verwijzer. Hiermee kunnen we bepalen wat jouw hulpvraag is en waar je de komende tijd aan gaat werken. 

Wat bespreken we nog meer tijdens het startzorggesprek? 

Daarnaast gaan we in op het traject wat zal starten bij Groeii. We vertellen je bijvoorbeeld wat je kunt verwachten, welke rechten en plichten jij en wij hebben, hoe de cliëntenraad werkt en hoe we omgaan met jouw privacy. Als er een verwijzer betrokken is bij jouw hulpverleningstraject zal deze ook aanwezig zijn bij het gesprek.

Wat gebeurt er na het startzorggesprek?

Na het startzorggesprek maken we een afspraak om de begeleiding te starten. We werken stap voor stap aan de doelen die we eerder in het startzorggesprek hebben opgesteld. Wat erg belangrijk is, is dat we geregeld tussendoor samen kijken hoe het gaat en of er doelen aangepast moeten worden.

Bij wie kan ik terecht als ik iets kwijt wil over de begeleiding?

Bij je begeleider kun je alles kwijt. Je kunt hem/haar altijd bereiken. Ook word je 6 weken na de start van de begeleiding gebeld door het aanmeldteam van Groeii. Deze medewerker zal je tijdens dit telefoongesprek vragen hoe de begeleiding gaat, of er zaken zijn waar je tegenaan loopt en of er nog andere dingen zijn die we voor je kunnen doen. Dit doen we om de kwaliteit van onze begeleiding hoog te houden.