Samen met een zorgcoördinator van Groeii start je met het beantwoorden van diverse vragen

Het is belangrijk dat we samen kijken wat jouw hulpvraag is. Hiermee bepalen we wat jouw doelen worden en hoe we jou het beste kunnen helpen.

Tijdens het startzorggesprek hebben we een vragenlijst die de Groeii medewerker met jou doorneemt. Samen met eventueel andere mensen die aanwezig zijn. Bijvoorbeeld uit jouw netwerk (ouders, verzorgers) en een wettelijke verwijzer. Hiermee kunnen we bepalen wat jouw hulpvraag is en waar je de komende tijd aan gaat werken.

Daarnaast leggen we nog allerlei andere zaken aan je uit en bespreken we eventuele diagnoseverklaringen. We vertellen je bijvoorbeeld wat je kunt verwachten, welke rechten en plichten jij en wij hebben, hoe de cliëntenraad werkt en hoe we omgaan met jouw privacy. Op basis van alles wat we bespreken stelt Groeii een begeleidingsplan op.

Als de wettelijke verwijzer niet aanwezig kan zijn bij het startzorggesprek, maken we een nieuwe mondelinge of telefonische afspraak waarin we alsnog de opgestelde doelen en ons idee over de begeleiding bespreken. Het is hierbij belangrijk dat we dezelfde prioriteiten en behoeften signaleren.

Na het startzorggesprek maken we een afspraak om de begeleiding te starten. We zullen stap voor stap werken aan de doelen die we eerder in het startzorggesprek hebben opgesteld. Belangrijk is dat dit in jou tempo gaat en dat we geregeld tussendoor samen kijken hoe het gaat en of er doelen aangepast moeten worden.

6 weken na de start van de begeleiding wordt je gebeld door de zorgcoördinator van Groeii. De zorgcoördinator is een medewerker van Groeii die het cooördineren van zorg tot zijn belangrijkste taken heeft. De zorgcoördinator zal je tijdens dit telefoongesprek vragen hoe de begeleiding gaat, of er zaken zijn waar je tegenaan loopt en of er nog andere dingen zijn die we voor je kunnen doen. Dit doen we om de kwaliteit van onze begeleiding hoog te houden.