Groeii heeft maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daarnaast hebben we uitgedacht hoe we te werk gaan als een van onze cliënten of medewerkers besmet raakt met het coronavirus. De maatregelen worden constant aangepast aan de meest actuele situatie en afgestemd op de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Op deze pagina leest u om welke maatregelen het gaat en welke gevolgen dit eventueel voor u als cliënt, bezoeker, verwijzer of relatie heeft.

Groeii streeft ernaar om, ondanks de uitdagingen die het coronavirus met zich meebrengt, haar dienstverlening zo veel mogelijk op peil te houden en de zorg te bieden die u gewend bent. Waar nodig hebben we maatregelen genomen om verspreiding tegen te gaan, om de gezondheid van onze medewerkers en onze cliënten te beschermen.

  • Onze medewerkers komen niet bij je langs wanneer zij of jij een van de volgende klachten heeft:
    -(lichte) verkoudheid,
    -keelpijn,
    -koorts,
  • Onze medewerkers geven geen handen meer.
  • Onze medewerkers besteden veel aandacht aan hygiëne. Na iedere afspraak zullen zij hun handen wassen en daarnaast beschikken zij over desinfecterende hand gel. Medewerkers hebben de instructie gekregen dat wanneer zij onverhoopt toch moeten hoesten of niesen zij dit in de elleboog moeten doen.
  • Wanneer onze medewerkers niet bij je langs kunnen komen zal de begeleiding in een andere vorm plaatsvinden denk hierbij bijvoorbeeld aan bellen, bellen via ZorgAdmijn, What’s-app bellen, face-time of Skype.​

Wat verwachten we van jou

  • Dat je contact (via telefoon of mail) met je vaste begeleider opneemt wanneer je:
    -Verkouden bent,
    -Moet hoesten,
    -Koorts heeft
    -en/of je een algemeen gevoel van 'niet lekker voelen' hebt.

De begeleiding zal dan omgezet worden naar een telefonische afspraak waarbij er bekeken zal worden of er de mogelijkheid is om Skype, bellen via ZorgAdmin, What’s-app bellen of face-time in te zetten.

Dat je zorg draag voor persoonlijk hygiëne volgens de richtlijnen van het RIVM​.